måndag 14 april 2008

Hem ljuva hem

Nu har det gått ett tag sen jag skrev här senast. Men jag har verkligen haft fullt upp, så fullt upp att jag inte ens har hunnit blogga! Katastrof! Men helgen har varit alldeles, alldeles underbar som den alltid är nuförtiden :) Så nu har jag massor att skriva av mig om!

Fredagen avslutades som sagt med bio med Linda och Jonas. Mycket, mycket lyckat. Vi såg Superhero Movie, ganska kul film med väldigt låg humor. Hade inte Linda vart med så hade jag nog inte skrattat hälften så mycket! Men skoj var det, skoj som attan :) Klockan nio på lördagsmorgonen ringde klockan och väckte oss för vid elva skulle vi få låna bilen av Annkie och Stig och åka till Ikea. Kändes väldigt vuxet att gå på Ikea bara jag och Kenneth ska ni veta. När vi kom in i varuhuset så blev vi smått chockade. Eller väldigt chockade kanske man ska säga. Vi hade ju en idé om vad vi skulle handla osv men det visade sig vara mycket svårare än vi trodde! Det finns ju så otroligt mycket på Ikea så vi var totalförvirrade båda två, trodde inte vi skulle få köpt nåt! Så blev det som tur inte. Vi hittade en massa småsaker och det bästa av allt: En bokhylla som vi blev väldigt nöjda med :) Vi fick komponera ihop den alldeles själva! Bestå heter stommen, vi valde svartbrun med ett vitrinskåp i mitten, och två lådor + vanliga hyllor på sidorna. Kul kul :) Spenderade större delen av dagen på Ikea, kom inte hem förrän vid sextiden på kvällen och då var det bråttom kan jag lova. Jag hoppade in i duschen medan Kenneth bar upp alla kartonger. En urstark pojkvän är alltid bra att ha ;) Vid sjutiden åkte vi nämligen hem till Kenneth för att grilla med hans vänner och fira Johan och Kenneths födelsedagar. Min syssling Emmelie följde också med, tack snälla syssling. Hoppas du hade ganska skoj ändå, trots du var nykter! Var en väldigt trevlig skiva, som Kenneth och hans vänner kallar det. Kenneth och Johan fick en massa fina presenter, vi drack en supergod bål, åt hamburgare mm. Sen bar det iväg till hotellet för Kenneth och resten av karlarna medan jag och Emmelie gick hem för att sova. Kändes inte så lockande att gå ut ensam med alla männen ;) Kenneth kom hem kvart i tre, full och glad så jag antar att de hade roligt iaf!

Söndagen var Kenneths stora dag. Han fyllde alltså 22 år igår. Grattis i efterskott älskling! :) Vi låg och drog oss alldeles för länge så vi fick stressa ordentligt för att hinna med allt. Stig kom hit på dagen och hjälpte Kenneth sätta ihop bokhyllan medan jag diskade och städade bort de sista kartongerna. Vi fick även skjuts av snälla Stig till Maxi för att köpa tårtor mm till kalaset. Vid sextiden började gästerna komma. Var en hel del folk här. Annkie och Stig, Stefan och Anna, Anna, Liselott, Linda och Jonas, David och Elin och Carl var alla här på samma gång. Lite trångt om sitplatser om man säger så. Kenneth fick många fina paket, bland annat en jättefin kaffekokare som kokar det godaste kaffet i världen :) Av mig fick han bara ett kort på oss två, vackert inramat. Hans riktiga present får han inte förrän imorgon, så han får ge sig till tåls! :) Senare på kvällen kom min mamma och pappa och grattade, de kom lite senare för pappa har ju vart i Danmark. Kenneth fick fina utemöbler och ett flak öl av dem, inte dumt alls. Tack alla för att ni kom!

Nu ska jag gå och äta lite frukost, hungrar snart ihjäl. Idag blir det fotbollsträning (riktigt längtar, ska bli så skoj!) och så har Kenneth lovat att hjälpa mig med att söka till högskolan. Har verkligen ingen koll på vilka kurser som går att läsa, program mm så det kan behövas lite hjälp! Ha det bra allihop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfin bokhylla=) och jättegott kaffe. Jag hoppas jag får en kopp snart igen. Puss

Anonym sa...

Hej Evelina! Ja du vekar ha haft en underbar helg du :) Och jag vill gärna gå och fika en dag, men idag icke..jag kan på fredag om du kan då? =) Kramphilippa