måndag 31 mars 2008

Ont överallt

Idag har jag verkligen ont överallt. I hela kroppen. Anledningen är den att jag spelade fotbollsmatch igår, DM mot Rydboholm i Borås. Det var helt otroligt roligt! Har verkligen saknat fotbollen. Har ju inte spelat på ett tag nu när jag har vart sjuk men det kändes bra att spela ändå! Det blev 1-1 efter full tid. Då blev det förlängning i 2x15 minuter som dom till sist vann. Lite surt är det allt eftersom vi spelade grymt bra. Bättre än på länge fick jag höra! Men men, vi vinner nästa gång, eller hur tjejer? :) Snart är det träningsläger med fotbollen med. Ska bli skoj men det hade känts bättre om fler hade åkt med. Som det är nu är det bara jag och massa 16-åringar. Helt okej för mig, jag älskar alla mina småttingar i laget, men det hade vart roligt om det var några "gamlingar" med iaf. Lite kul att man blir kallad gamling när man är 88:a eller äldre, men vi har ett väldigt ungt lag som sagt. Så om några år när vi vuxit till oss kommer vi klättra i serierna, det är så sant som det är sagt!

Helgen som var, var väldigt trevlig. Dansade buggtävling i lördags. Finns inte så mycket mer att nämna om det, förutom att det inte gick så bra som man hade hoppats på. Det har ju gått riktigt bra på buggträningarna det sista så det var lite synd. Nog om detta. På lördagskvällen följde jag med Kenneth och hans familj på 20-års kalas hos hans kusin Annelie. Mycket trevligt och inte minst; mycket folk! Tänk att ha en sån stor släkt. Alla var snälla mot mig iallafall och det känns riktigt bra det. Det blev inte många timmars sömn natten till söndag (mycket beroende på Kenneth och min "viktiga dm-match") och när jag vaknade på söndagsmorgonen så ringde Lennart och frågade var jag höll hus. Hade helt glömt av att ställa fram klockan! Allt ordnade sig hursomhelst, Lennart hämtade mig efter samlingen på Byvallen istället för innan. Tack!

Nu ska jag, Sissi och Lukas åka till Lerums vattenpalats och bada. Det ska bli riktigt roligt! Vi brukar åka dit med jämna mellanrum och nu är det alltså dags igen. Ska bli skönt för min ömma kropp att få lite värme, känns som om det kan vara bra för träningsvärken :) Ha det gött så länge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Imån smäller det alltså =) Synd dm inte gick så bra, men det ordnar ni nästa gång. Lycka till imån nu. Vi hörs gumman Pusspuss

Anonym sa...

Neej än så länge har vi inte köpt nått mera, soffan gick loss på en del, även om Agron betalar så. 7 Veckors leverans, kul att vänta så länge blää. Men fick iaf den jag ville ha till slut. Blir nog en tripp till ikea nån dag för nytt v-rum bord och teve bänk kanske =) Åh det där med att byta å greja är inge ball. Gjorde det för några dagar sen. Flyttar ni allt imån eller väntar ni till helgen? pusspuss

Anonym sa...

Haha jaa dela med oss av recept å grejer =) Jaa det är klart man vill ha lite som är bådas liksom. Hmm vet inte vad som händer idag riktigt, har tvätt två timmar till, bläe. Sen tänkte jag kanske slänga ihop nått litet bak verk om lusten finns där. bra att ha i frysen sen när alla ska kolla på lägenheten typ =) vad ska du hitta på då?

Anonym sa...

Nu du jävlar kan jag blogga o dvs du kan kommentera igen.. Puss syssling