onsdag 5 mars 2008

Ruskigt seg dag

En helt sjukt seg dag idag. Jag har tråkigt!

Tur att gårdagen var desto roligare. Åt som sagt lunch med Kenneth och Anki. Mycket trevligt! Det visade sig dessutom att det fanns annat och välja på än sushi så ingen var mer nöjd än jag :) Efter lunchen åkte vi hem till Kenneth en sväng innan vi åkte hem till min kära mor och far på ett hejdundrade kalas! Eller aa, ett kalas iaf. Mamma lyckades lura mig med en skämtartikel i form av spindelägg. Jag hoppade nog en meter rakt upp och spillde mat över hela bordet och på Kenneth. Det är väl kul att man kan roa andra :P

Vid halvåtta tiden kom de första gästerna :) Var ett bra gäng som satt och trängdes i vårt lilla kök faktiskt. Ruedi och Kerstin, Lövet och Ingegerd, Sissi och Lukas, Maja och Roger, jga och Kenneth och mamma och pappa. Grannen Lars var oxå uppe en sväng. Trångt som sagt! Vi hann även med att gå upp till Sofia och gratulera henne på fyra-årsdagen så nu har kenneth träffat alla som ska med till Thailand utan Pelle, för Gunvor var med uppe hos Sofia. Väldigt roligt att se att Kenneth accepterades så fort av mina kära grannbarn också. Tog väl en minut sen satt Andreas och fingrade på hans tatuering och Jonas satt i knät och såg lycklig ut. Dom brukar vara väldigt blyga mot mina kompisar, så det va skoj :)

Natten spenderades hos Kenneth så han körde hem mig imorse på väg till jobbet. Och nu sitter jag alltså här och tråkar. Har tvättat, så lite nytta har jag iallafall gjort :) Är så ruskigt trött på att vara arbetslös nu alltså. Får helt enkelt börja jobba på Stena igen, trots att jag tycker det är sjukt trist. Är bara en massa gamla surtanter som har jobbat där för länge ju! Men är väl lite bortskämd ifrån Liseberg oxå kanske ^^ Det löser sig säkert hursomhelst. Har ju blivit utbildare på Liseberg nu med så jag får börja jobba lite tidigare där än väntat, alltid kul :)

Nu ska det läsas Harry Potter och Halvblodsprinsen, så vi ses!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt min kära dotter!Men ett gott skratt förlänger livet säger man...så nu lever mamma lite längre tack vare skämtet med spindeläggen. Puss o kram