måndag 10 mars 2008

Förkyld och kär!

Nu är det måndag och det var ett bra tag sen jag skrev här igen. Dåligt av mig kanske, men jag skyller allt på att jag är ganska orutinerad som bloggare än så länge och att det tar ett tag att bli bäst ;)

Vad har då hänt sen sist? Jag har gått och blivit förkyld. Mår uselt rent ut sagt. Men okej, vi börjar från början. I torsdags tränade jag fotboll och gick på bio med min älskling :) Såg Jumper, en ganska bra men knepig film. I fredags var det hotellet som gällde! Efter lite missförstånd med Linda och gänget så blev det förfest hos mig med Emmelie och Sanna. Inte så dumt alls faktiskt. Alltid skoj att umgås med min kära syssling. Vi satt och drack, målade mina naglar röda, kollade på Robins mm. Björn Gustavsson, vår älskade Björn, var ju där som gäst så det kunde man ju inte missa. Sen gick vi vidare till hotellet och träffade resten av flickorna. Jag tyckte dock inte att hotellet va lika kul som det brukar vara, tro det eller ej. Var inte alls laddad att gå dit från första början faktiskt. Har ju känt mig hängig och småseg hela veckan så partyhumöret var inte direkt på topp :/

Vaknade kvart över sju på lördag morgon och mådde uruselt. Trodde jag var bakis men förstod ganska snabbt att detta inte var fallet. Hade blivit snorförkyld över natten! Huvudvärk, snuva och feber är ingen höjdare vill jag lova. Kan svära på att det är Emmelie som äntligen har lyckats smitta mig! >.<

Fy faan förresten, mår så dåligt att jag inte ens orkar blogga! Har ingen energi alls!

Men men. Halv elva på lördagsmorgonen var det samling på Byvallen för att åka till Arentorp och spela vår första träningsmatch för säsongen. Jag åkte med men spelade inte, mådde för dåligt :( Jäkligt surt. Planen såg så inbjudande ut och jag ville verkligen spela! Men va ska man göra? Vi förlorade med 4-1, trots ledning i början av matchen. Men vi kommer igen tjejer! Det är jag säker på! På hemvägen åkte vi och hämtade upp Kenneth och fortsatte sedan mot Lövhult. Vi åt mat, såg melodifestivalen och bara slappade. Jag kan inte ha varit det roligaste sällskapet så tack för att ni står ut med mig! Mådde verkligen piss och om inte Kenneth hade vart där hade jag mått ännu sämre. Han är så fin så jag vet inte vad jag ska ta mig till <33

Nej, nu får det vara nog. Orkar inte, jag får blogga mer sen :/
Ska gå och bädda ner mig i soffan, vi ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej! :D Kul att du tycker det är kul :) Ska väl kolla in din titt som tätt. Jag va inte heller på bra på att blogga i början men kom in i det mer och mer :) Ja, vi får allt försöka ses snart :) Ha det bäst. Pusspuss Maria

Anonym sa...

Haha klart du älskar umgås med mig =) Och äntligen har jag lyckats smitta dig! hoppas verkligen inte din blir lika långvarig som min.. har hållt på i över 6 veckor nu.
/ Syssling