tisdag 2 september 2008

Trött på allt

Just nu är det inte mycket som är bra med mig vill jag lova. Allt känns ganska hopplöst. Kan inte riktigt förklara vad som är felet men något är det. Jag har en ruskig huvudvärk nu. Har haft ont i huvudet i över en vecka och det går aldrig över. Jag är trött på jobbet, är inte alls lika skoj att jobba på Liseberg detta året. Det beror inte på att jag har pojkvän detta året eller att jobbarkompisarna är tråkigare. Tycker bara det är sämre stämning överlag. Allt detta tjafs om prickar och samtal osv. Känns som om cheferna letar fel på en, man känner sig nästan jagad, och så ska det inte vara. Så nu sitter jag här och letar jobb. Vilket känns ganska lönlöst det också. Har ingen ork eller energi för fem öre, hur ska jag då lyckas skriva en bra cv liksom? Pust och stön. Vill hitta på något roligt men det har jag varken tid eller pengar till. Alla pengarna tog på något konstigt sätt slut i Turkiet och eftersom nästa månadslön (som kommer den 15) kommer vara dålig pga att vi hade semester, så gäller det att leva snålt. Många luncher och middagar hos föräldrar och svärföräldrar blir det! Tråkigt inlägg det blir idag känner jag... Men hursomhelst så var gårdagen väldigt lyckad. Jag och Kenneth var grymt duktiga, städade hela lägenheten så det glänser nu samt tvättade all tvätt. Så skönt. Använde vårt nyinköpta torkställ eller vad det heter med, det fungerade bra. Har även bytt plats på vårt trådlösa internet och bytt plats på telefonerna nu med. Blev oxå bra! Känns som om lägenheten blir liite bättre och liite finare för varje dag som går. Mer perfekt helt enkelt! Det är alltid roligt. Man får vara glad för det lilla när allt annat känns skit.

Nej, nu får jag väl ta mig i kragen och sätta mig vid platsbanken ett tag. Måste ringa komvux och fixa plats på engelskan med. Jobbigtjobbigt :/

2 kommentarer:

Anonym sa...

AMS hemsida är nog den i särklass tråkigaste och mest inspirationsdödande som någonsin skapats. Det räcker med att man TÄNKER på att man ska surfa in på den så lägger det sig som ett grått täcke över hela dagen.. Uscha >.<

Anonym sa...

Du ska ju jobba nu i helgen sen får du och Kenneth komma hit och vara hos mej och pappa så ska vi pyssla om er. Då kan ni ta min bil och åka ut lite på dagarna. Vi ska åka till IKEA en dag. Plocka kantareller en dag. Så kämpa på mitt hjärta det blir bättre även om det känns tungt nu. Älskar dej så mycket.