torsdag 25 september 2008

Mysig dag

Igår var en mycket mysig och lyckad dag. Jag var duktig, sökte fyra jobb, väldigt skönt att ha kommit igång med jobbsökandet. Tänkte söka en del idag med. Sen åkte vi till vinden med min mamma vid halv ett. Det öppnar ju ett så vi stod utanför och köade med alla shoppinggalna tanter. Haha, lite småmysigt faktiskt. Vi var tvungna att vara där i god tid för vi var på jakt efter ett nytt köksbord och nya stolar. Vårt nuvarande har gått sönder. Vi har råkat "sitta sönder" stolarna... Jag brukar alltid sätta mig i Kenneths knä efter att jag ätit upp frukosten och benen gav helt enkelt vika en dag så vips - så satt vi på golvet. Haha. De andra tre stolarna är på vippen att ge upp med. Så vi var alltså där i god tid och tur var väl det för vi hittade faktiskt ett. Ett rejält furubord med fyra stolar för 400 kronor! Pappa ska ta med sig det till jobbet och slipa om bordskivan som var rätt sliten, så det blir som nytt igen! Vi funderar även på att lacka det vitt men det är inte säkert än. Vet inte hur länge vi har det. Tanken är väl att köpa ett nytt ifrån Ikea snarast men när pengarna inte riktigt räcker till är det skönt att vinden finns. Så vi får väl se hur bra vi trivs med det, kanske inte ens behöver köpa nytt! Grymt bra är det oxå att pappa jobbar som inredningssnickare så man kan göra om bordet så det blir som nyköpt igen :)

Senare på kvällen gick jag, Kenneth, mamma och pappa på bio och såg Mamma Mia. Det var vår andra gång men det var första gången mamma och pappa såg den. Och de älskade den lika mycket som vi. Sjuuuukt bra film! Det kan nog vara första gången som jag, mamma och pappa gick på bio tillsammans och är det så är det riktigt pinsamt. Att vår lilla famlij inte har gått på bio ihop någon gång under min uppväxt liksom :S Ska inte svära på det, för minnet sviker mig lite, men jag kommer inte ihåg att vi har vart det iallafall. Pappa brukar aldrig gå med på såna saker, han har så lätt för att somna så han brukar däcka efter fem minuter. Söt är han min pappsing :) Men igår var han alltså med mycket tack vare att Kenneth var det kan jag tänka. Mina föräldrar älskar min pojkvän, känns jättebra! Myys var det på bion iaf och myys blev det när vi kom hem. Bion började kvart över sex så när jag och min älskling kom hem slängde vi oss i soffan och kollade på Ett småkryps liv innan vi kröp till kojs :) Det är oxå en riktigt bra film!

Oj, blev ett längre inlägg än vad jag trodde ifrån början. Menmen, så är det ibland! Nu ska jag äta frukost och fortsätta tvätta. pusskram :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jaa gör det gumman :) Jo det är bra, sjukt seg idag bara, blää haha blir så när man inte sover om nätterna. Puss å kram

Anonym sa...

du får höra v dig också vetu.
När du inte ska göra ngt ansträngande,, min kropp orkar inte med de längre. Puss Emmelie

Anonym sa...

Fick veta att mamma kommer nästa vecka men torsdag kväll eller fredag kan väl kanske funka? Puss

Anonym sa...

Ingen fara alls gumman, jag kan i princip när som helst jag med :) Hmm man ändrar med koder och skit, sen gör man bara en header och lägger in, kan fixa en till dig med om du vill?! Visst är dom väl mysiga, älskar dressar haha. Annars är allting ganska bra med mig, hur är det med dig? Hur går det på jobb fronten? Pusspuss