fredag 19 september 2008

Buggkurs och svampplockning

Har hänt en hel del roliga saker i veckan :) I måndags var jag och Kenneth hemma hos Annkie och Stig på fika oh presentutdelning. De har vart i NY så vi fick varsitt par jeans! Mina var dock alldeles för stora men tanken var god :) Tacktack! I tisdags var jag i stan (Alingsås) en sväng med Emmelie och mamma. Hittade bland annat en svart jacka och ett par svarta byxor. På tisdagskvällen var jag och Kenneth i Folkets Hus för att bugga! Det gick riktigt bra för min älskling, han var jätteduktig och han såg dessutom ut att ha riktigt skoj! Så vi kanske kommer tillbringa fler tisdagskvällar i den lokalen :) Onsdagen var ingen vanlig dag, för det var min morfars födelsedag! Jag, Kenneth och mamma var där under dagen och åt tårta, plockade svamp och spelade kort. Sen tog jag fyratåget till Partille, närmare bestämt Allum för att möta upp Linda och gå på en liten shoppingtur. Var jättelängesen vi träffades, så synd för vi har verkligen skoj ihop. Hittade ett par trosor, en t-shirt och en tröja. Igår, torsdag, var jag, Tommy, mamma, Kenneth och Annkie ute och plockade svamp. Riktigt roligt! Hittade en hel del, sex fulla icabärkassar och två korgar. Det ni! Ska försöka lägga upp en bild på vår fångst så fort som möjligt :) Och vid femsnåret igår var det dags för fotbollsträning!!! Har inte spelat fotboll på ett halvår typ, så snacka om att jag var nervös. Men träningen gick fint. Hade inte tappat så mycket och de andra tjejerna sa att det inte märktes att jag hade vart borta. Men det gjorde det, jag märkte det om inte annat. Konditionen finns inte där som förut och inte heller klippet i tillslaget, mina skott var inte alls som de brukade. Men nu ska jag ju sätta igång och träna två dagar i veckan så det tar väl sig så småningom :) Hursomhelst så har det vart en riktig toppenvecka!! :D

Idag är det jobb som gäller. Vill ha ledigt imorgon för att gå på kräftskiva men det verkar kört. Jag är tydligen deras enda reserv om nån blir sjuk sa dom. Men vafan? Vi har massor av behovare som bara längtar efter att få jobba. Är det inte det här dom är till för? Jag fattar verkligen inte :/ Menmen, vi får väl se hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte gått så bra för oss att träffas heller :P Hoppas att allt är bra med dig :)

Anonym sa...

Ja verkligen. Vi måste ta tag i det snart. Jag gör faktiskt inte så mycket nästa vecka.. Är dock helt pank :s Nej jag har uppehåll nu under hösten bara. Ska börja igen till våren :) Vad ska du hitta på då? Puss