tisdag 24 juni 2008

Ingen mobil - paniiiik!

Nu sitter jag här vid datorn och har lust att skriva hur mycket som helst. Men har ingen direkt motivation till att skriva, känner på mig att detta kommer bli ett kort inlägg tyvärr. Det blev inget Borås djurpark i söndags, det spöregnade hela dagen så det var ingen idé att åka. Istället hade vi en riktig slapp-dag. Helt underbart! Vi stannade inne och myste hela dagen, sen åkte vi hem till Kenneths föräldrar på en smarrig middag - TACK! Kvällen avslutades med filmhyrning och ännu mer mys! En underbar dag trots inställd dejt. Men den får bli en annan dag istället, framåt sommaren när vädret är bättre.

Måndagen spenderades i Allum. Jag och Kenneth åkte dit vid tiotiden och kom inte hem förräns vid fem. Inhandlade två nya linnen, ett par örhängen mm. Sen lämnade jag dessutom in min mobil på lagning. Så nu har jag mammas gamla nokia istället och det suger vill jag lova. Fy faaaan. Sjukt svårt att skriva sms när man är van vid en sonyericsson och till råga på allt så är alla mina telefonnummer borta. De finns forhoppningsvis kvar på mitt minneskort (som inte fungerar i nokian) så jag borde få tillbaka alla nummer när jag får tillbaka min mobil. Det kommer dock dröja ett tag. Två till fyra veckor närmare bestämt. Förstår faktiskt inte hur jag ska klara mig. ATTANS. Hursomhelst. Jag spelade match igår med. Mötte Töllsjö hemma och förlorade med 2-1. En match som vi definitivt borde ha vunnit! Hade en otrolig motvind i första halvlek och vi släpper in två alldeles för enkla mål. Sen vinner vi andra halvlek, som vi alltid gör, men vad gör det? Trist att vi alltid ska schabbla i början. Menmen, vi kommer igen och tar nya tag!! Kenneth var och kollade på när vi spelade, detta för andra gången. Känns riktigt roligt att han vill följa med och kolla samtidigt som det är lite jobbigt. Jag springer ju och tänker på att han ser vad jag gör på planen och blir jättenervös. Kanske överdriver lite, men det sitter i bakhuvudet hela tiden iaf. Men det känns bra att han är intresserad och att han stöttar mig. Han är min trognaste supporter och en riktigt bra sådan ;) Efter matchen var vi frusna och kalla så vi åt lite mat och badade sedan skumbad ett bra tag. Mysmys <33

Idag har jag jobbat. Har suttit på parkeringen med Johanna och Anna. Mycket trevligt. Skönt att jobba en så kort dag som idag 10-17. Jobbigt bara att behöva gå upp så tidigt som sju men nu har jag hela kvällen ledig. Kenneth började fyra så honom får man inte se på maaaassa timmar. Han slutar inte förrän elva. Iallafall, imorgon blir det till att stå i spel och sen är det parkering som gäller igen på torsdag.

Nu ska jag ta en sovpaus ifrån bloggandet. Blev ett ganska långt inlägg iallafall och det kommer säkerligen fler inlägg under kvällens gång. Måste skriva av mig lite om Öland sen, vet ju fortfarande inte om jag åker med eller ej. Men det orkar jag inte ta nu. Segt bara att jag inte har några nummer på mobilen så det är inte så lätt att höra av sig till de andra heller :/ Menmen. Jag säger som han som sket i Valhallabadet - det löser sig! Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det måste vi verkligen. Vi är riktigt dåliga på det här. Men nästa helg ska jag troligen följa med mina kusiner på Liseberg. Ja, skulle vara kul att se den. Du måste ju komma upp till mig och hälsa på Zlatan du också :) Puss

Anonym sa...

det löser sig-- hahah /syssling