söndag 20 juli 2008

Olycka i Rainbow

17:30 i tisdagskväll inträffade, som ni alla vet vid det här laget, en olycka i Lisebergs åkattraktion Rainbow. Jag jobbade den dagen och fick en hel del sms ifrån alla möjliga som undrade vad som egentligen hade hänt. Blir så sjukt sur och förbannad när jag läser tidningarnas version. Det står så många fel i dem. Jag menar GP och GT borde ju vilja Lisebergs och därmed Göteborgs stads bästa och verkligen kolla upp så de har ordentliga källor istället för att hitta på det saftigaste skvallret eller försöka sig på och gissa vad som har hänt, för att i sin tur sälja så många lösnummer som möligt. Visst, självklart är det inte okej att något sånt här händer och det är oerhört tragiskt när det väl gör det. Men faktum kvarstår att det är mycket större risk att skada sig på väg till Liseberg än i själva parken. Sen det här med att kulingen och Lisebergstornet stannade.. Och som det stod i nån artikel: 69 personer skadade på Liseberg iår. Där de har räknat med sådana knäppa saker som att 15 pers har slagit i näsan i spegellabyrinten i kristallsalongen.. DUMT är vad det är. Så nu känner jag att jag har fått ur mig det värsta. Men sen är det ju lite kusligt att en sådan stor attraktion som Rainbow kan gå sönder. Känns om de drabbade hade tur i oturen, det kunde blivit så mycket värre. Om smällen hade gått til så som det stod skrivet i tidningarna till exempel. Då hade passagerarna inte kommit undan så pass lätt som de faktiskt gjorde. Jag förstår att de blev väldigt chockade. Hade man suttit däri hade man trott att sin sista stund var kommen. Det var ett öronbedövande brak tydligen och attraktionen såg totalt kvaddad ut. Den var böjd och helt nertryckt i marklen, genom golvet. Jag hörde dock inte smällen, stod i andra sidan av parken. Märkte faktiskt inte av alls mycket av olyckan. Det var inte en enda gäst inne på Liseberg som frågade nåt om det eller som låtsades om det överhuvudtaget. Allt flöt på precis som vanligt. Väldigt konstigt faktiskt. Men jag måste ge en eloge til Liseberg. Alla verkar ha handlat precis enligt planen som finns när det sker en olycka och jag tycker att all skit som står i tidningen är fel, nästan kränkande. Det var mina funderingar, tack för mig!

Inga kommentarer: